Lotus logo

Highlights

The Lotus Evora 400 is the fastest Lotus road car of the New Millennium. Its lightweight chassis has been lowered and widened to make cockpit entry and exit to the 2+2 composite body easy. The Evora 400 exudes the Lotus spirit of lightness and driving purity so succinctly. Despite producing 400 hp (406 ps) from its 3.5-litre supercharged V6 engine, with its comfortable cabin displaying many new features, the overall kerbweight of the Evora 400 has been reduced by 42 kg over its forebear. As a result, its exquisite power to weight ratio, combined with an aerodynamic package that maintains zero lift but increases downforce at high speeds, simply enhances its supercar appeal.

The exquisite 3.5-litre V6 engine has been modified significantly to achieve the supercar performance of the Evora 400. Its induction system has been supplemented by a revised supercharger and a water-to-air chargecooler, that raises power to an outstanding 400 hp (406 ps). Select the first of its six, close-ratio, manual gears and the acceleration is viscerally exciting. In fact, the automatic version is even swifter off the mark, its performance sharpened by the Race setting in the Dynamic Performance Management system. A V-max of 186 mph (300 kph), experienced from within the Evora 400’s purposefully equipped and comfortable cabin, provides proof positive that Lotus makes supercar ownership not only extremely focused but also both entrancing and giant-killing.

Underpinning the Evora 400 supercar is a brand new, efficient, structurally rigid and low weight extruded and bonded chassis-tub. Based on more than 60 years of Lotus racing and sportscar developments, its torsional rigidity is outstanding. As one of the strongest chassis available, it allows the suspension to work more efficiently, to provide unparalleled grip, amazing comfort, supercar dynamics and an overall balance that is totally engaging. Yet, it is 42 kg lighter than the outgoing Evora model, features more equipment and literally doubles the downforce available.

The Evora 400 is Lotus‘s fastest model, worthy of supercar status. It is stylishly attractive, beautifully designed, yet purposefully aerodynamic. From its aggressive new front cooling intakes, past the fascinating lateral graphics, to its more prominent rear, 5-blade airflow diffuser and new three-element tail spoiler, it is every inch the purpose-built supercar. Yet, because it is a Lotus, the Evora 400 features ‘zero-lift’, although the aero package increases downforce by 23 kg at V-max, to make more efficient use of its immensely capable road manners.

TOP SPEED icon

TOP SPEED
186 MPH

0 - 60 MPH icon

0 - 60 MPH
4.1 SECS

POWER icon

POWER
400 HP

WEIGHT icon

WEIGHT
1395 KG

IN ACTION

Features

  EVORA
400
EVORA
SPORT 410
3.5L DOHC 6気筒 VVT-i エンジン + スーパーチャージャー + インタークーラー
2シーター
2 + 2シーター
スポーツレシオ6速マニュアルトランスミッション
ライトウエイト低慣性フライホイール
LSD (トルセンタイプ) ※マニュアル車のみ
独立懸架サスペンション
鍛造アルミ製ダブルウィッシュボーンスポーツサスペンション
フロント/リア単筒式ビルシュタイン製ハイパフォーマンスガスダンパー
フロント/リアアイバッハ製コイルスプリング
フロント/リアアンチロールバー

※●・・・標準装備 ▲・・・選択 ○・・・オプション設定 -・・・設定なし

OPTIONS

Evora Auto Option
Evora Auto Option
  EVORA
400
EVORA
SPORT 410
400 (ブラック+シルバーステッチ、レッド+シルバーステッチからの選択) ¥653,400
410 (ブラック+イエローステッチ、レッド+ブラックステッチからの選択)
アルカンタラIPフェイシア/ブラックアルカンタラビナクルトップ
レザー/アルカンタラトリムシート (インテリア選択色と同色)
アルカンタラドアインサート (インテリア選択色と同色)
アルカンタラアッパーセンターコンソール (インテリア選択色と同色)
ブラックレザーギヤレバーブーツ ※マニュアル車のみ
ブラックレザーハンドブレーキスリーブ
レッドアルカンタラポジションストライプ付ブラックレザー/ブラックアルカンタラステアリングホイール
プレミアムブラックカーペット

※●・・・標準装備 ▲・・・選択 ○・・・オプション設定 -・・・設定なし
※料金は2017年6月23日現在のメーカー希望小売価格(消費税8%込み)です。

Specifications

モデル名 EVORA
400
EVORA
410
全長 mm 4,390mm 4,390mm
全幅 mm 1,850mm (ミラー除く) 1,850mm (ミラー除く)
全高 mm 1,240mm 1,240mm
ホイールベース mm 2,575mm 2,575mm
トレッド 前/後 mm 1,564mm / 1,575mm 1,564mm / 1,575mm
最低地上高 mm 140mm 140mm
車両重量 kg 1,395kg (AUTOMATIC : 1,425kg) ※ 1,325kg (AUTOMATIC : 1,336kg) ※
乗車定員 4名 2名
エンジン型式 2GR-FE 2GR-FE
エンジンの種類 DOHC 6気筒 VVT-I + スーパーチャージャー DOHC 6気筒 VVT-I + スーパーチャージャー
排気量 cc 3,456cc 3,456cc
ボア×ストローク mm 94.0mm × 83.0mm 94.0mm × 83.0mm
圧縮比 10.8 : 1 10.8 : 1
許容最高回転数 (瞬間) rpm 6,600rpm (ノーマルモード時) / 7,000rpm (スポーツモード時) 6,600rpm (ノーマルモード時) / 7,000rpm (スポーツモード時)
最高出力 kw/rpm 298kW (406ps) / 7,000rpm 306kW (416ps) / 7,000rpm
最大トルク Nm/rpm 410Nm (41.8kgm) / 3,000 - 7,000rpm 420Nm (42.8kgm) / 3,500rpm
最高速度 km/h 4.2s (AUTOMATIC : 4.2s) 305km/h (AUTOMATIC : 280km/h)
0-100km加速 s 4.2s (AUTOMATIC : 4.2s) 4.2s (AUTOMATIC : 4.1s)
燃料供給システム ロータスコントロール電子制御 ロータスコントロール電子制御
使用燃料 無鉛プレミアムガソリン 無鉛プレミアムガソリン
燃料タンク容量 L 60L 60L
ステアリング形式 ラック&ピニオン式油圧パワーステアリング ラック&ピニオン式油圧パワーステアリング
トランスミッション 6速MT / 6速AT 6速MT / 6速AT
サスペンション形式 前 / 後 ダブルウィッシュボーン 前 / 後 ダブルウィッシュボーン
前 / 後 単筒式ビルシュタイン製ダンパー 前 / 後 単筒式ビルシュタイン製ダンパー
前 / 後 アイバッハ製コイルスプリング 前 / 後 アイバッハ製コイルスプリング
ブレーキ形式 ボッシュ製ABSシステム ボッシュ製ABSシステム
APレーシング製 4ポッドアルミ合金製キャリパー APレーシング製 4ポッドアルミ合金製キャリパー
2ピースクロスドリルドベンチレーテッドブレーキディスク 2ピースクロスドリルドベンチレーテッドブレーキディスク
ブレーキディスクサイズ mm 前 / 後 : 370mm / 350mm 前 / 後 : 370mm / 350mm
タイヤ Michelin Pilot Super Sport Michelin Pilot Sport Cup 2
タイヤサイズ 前:235/35 ZR19 後:285/30 ZR20 前:235/35 ZR19 後:285/30 ZR20
ホイールサイズ 前:8.0J × 19 後:9.5J × 20 前:8.0J × 19 後:9.5J × 20
シャーシ ロータス製オールアルミモノコック ロータス製オールアルミモノコック
ボディ オールグラスファイバーボディ (FRP素材) オールグラスファイバーボディ (FRP素材)
ラゲッジルーム容量 160L 160L

※諸元数値は、イギリス本国発表値を基にしています(重量はKerb weight)。
※諸元数値は、2017年6月23日現在の数値となり、予告無く変更される場合がございます。

Gallery